Tropical Dulcie


Dat ik van felle kleuren en leuke prints hou,
moet ik jullie waarschijnlijk niet meer vertellen.
Vorig jaar was de botanical of tropical print (bladeren, cactussen, ananassen,...)
een grote hit en ik blijf ook dit jaar fan, daarom deze 'Tropical Dulcie'.



Felle stofjes vragen om een simpel patroon, want anders is het al snel 'to much'.
Ik vond eerst het stofje, dus moest ik erna op zoek naar 
een patroon zonder al te veel poespas.
Na het bestuderen van mijn patroonmappen, kwam ik uit op de Dulcie dress,
een gratis patroon van Sewpony. 




Ik maakte de Dulcie twee jaar geleden al eens, kijk maar hier.
Schokkend om Junna in die blogpost te vergelijken met Junna nu.
Toen naaide ik nog een 3 jaar en nu moet ik al naar de 6 jaar grijpen!



Net zoals toen gebruikte ik geen blinde rits, maar drukknopen aan de achterkant.
Super simpel om het patroon aan te passen, gewoon wat extra centimetertjes
nemen aan de achterpanden.




Het botanical stofje is een super zacht viscosekantoentje van bij Stof Op Zolder.
Aan de binnenkant werkte ik met een simpel wit katoentje.



Perfect zomermateriaal, al zeg ik het zelf!


Patroon:
- Dulcie dress - Sewpony (gratis!)

Stof:
- Green leaves viscosekatoen - Stof Op Zolder

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts