Baksteenrode liefde


Toen ik dit stofje op Instagram bij De Stoffenkamer zag verschijnen,
wist ik direct: deze moet ik hebben!
Met nog geen idee wat ik ermee zou maken, bestelde ik per direct een metertje.


 



Het is een linen double gauze in een mooie, felle baksteenrode kleur.
Oh en hij is er trouwens o.a. ook in petrolgrijs, oker en creme-kleur,
niet zo gemakkelijk kiezen met al die mooie zomer 2019 kleurtjes.
De stof is lekker zachte stof en helemaal niet dik, perfect voor een zomerkleedje!




Ik dook dan nog eens in mijn patronenkast en viste er nog eens het boek
Stof voor durf-het-zelvers 2 uit en koos
voor de jurk met voorkant Anna, rugstuk Sofie en rok Fleur.
Met andere woorden: een simpele voorkant zonder al te veel poespas,
zonder mouwen, een open rugdeel met strik en een rimpelrok.




Om het geheel toch wat te breken stikte ik een zwarte paspel 
tussen de schoudernaden en het rokdeel.




En ik had van dit metertje nog een heel klein stukje over
waarmee ik iets voor Nio maakte, maar daarover later meer...



Patroon:
- Stof voor durf-het-zelvers - Griet De Smedt

Stof:
- Linen double gauze brick - De Stoffenkamer

Reacties

Populaire posts