Legend jas - Fibre Mood Linkparty!


Samen met enkele andere dames kreeg ik in premiere
de patronen uit de nieuwste Fibre Mood (editie 6) te zien.
Aangezien ik het liefst voor mijn kleine meid (oké, zo klein is ze niet meer) naai,
ging mijn keuze al snel naar de Legend jas.



Aangezien ik nog nooit eerder een jas naaide, boezemde me dit wel wat schrik in.
Nader bekeken was dat helemaal niet nodig
want de stappen zijn zeer duidelijk omschreven.
Ik naaide deze jas dan ook in een avondje van 4-5 uur in elkaar.




De Legend kan in heel wat (niet rekbare) stoffen gemaakt worden,
maar aangezien ik het voorbeeld in corduroy zo leuk vond,
ging ik voor een babyroze ribfluweel van bij Madeline De Stoffenmadam.



Het standaard patroon is niet gevoerd,
maar voor een mooiere afwerking gebruikte ik hier een restje katoen
van Junna's Robin jurk (zie hier).
Gewoon voor- en achterpanden op katoen overnemen
en alvorens het beleg aan het voorpand vast te naaien vastspelden.
De mouwen voerde ik niet, maar ook dit is perfect mogelijk.



Junna is alvast super blij met deze jas en ik een tikkeltje jaloers.
Ik denk dat ik een twinning Drew jas ga maken in een ander kleurtje :)

Oh ja, en alle mooie creaties van deze 10de Fibre Mood linkparty kan je hier bekijken!


Patroon:
- Legend jas - Fibre Mood 6

Stoffen:
- Babyroze curduroy/ribfluweel - Madeline De Stoffenmadam
- Zwart-wit geruite katoen (restje)

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts