Josephine (new pattern from Iris May) & Robin


Het was hier even stilletjes op de blog, maar dit had een goede reden.
Achter de schermen worden er hier ten huize NellieEllie weer wat patronen getest.
Zo ook deze: de Josephine cardigan.




Ik was al even op zoek naar een leuk patroon voor een cardigan
en was dus heel blij toen ik zag dat Iris May er eentje aan het uittekenen was.
De Josephine is een losse cardigan met verschillende opties:
met of zonder opgestikte zakken of knopen aan het voorpand,
met een gewone mouw, mouw met omslag of een ballonmouw.
Zoals we van Iris gewoon krijg je bij dit patroon
een duidelijke fototutorial waarin alles stap per stap uitgelegd is.



Ik toon jullie hier mijn tweede test-exemplaar (de eerste toon ik jullie binnenkort nog wel)
en koos voor de versie zonder zakken of knopen en met ballonmouw.
Van deze frons-afwerking aan de pols ben ik trouwens echt fan,
dat geeft de cardigan dat kleine beetje extra.
De boorden zijn in het uiteindelijke patroon wat netter afgewerkt,
er staan hier dus zeker nog wat versies op de planning.



Voor onder Junna's Josephine maakte ik haar een nieuwe Robin,
ook een patroon van diezelfde Iris May trouwens (ik zei het al eerder, een topvrouw!).
De versie die ik haar vorige zomer maakte (kijk maar hier
is ondertussen spijtig genoeg te klein.
Deze versie is trouwens al een 116 (!!!).
Ssssst, ik weet het, ik heb een grote 3,5 jarige.



Aangezien de Josephine gemaakt werd voor rekbare stoffen, is french terry ideaal.
Ik koos dus hier voor een stofje uit de nieuwe About Blue Fabrics 'Blend it' collectie:
de Sweet Marble (gekocht bij Stof Op Zolder)
De stof van haar Robin jurk is een katoentje met kleine zwart-witte ruitjes
van bij diezelfde Stof Op Zolder.




Deze outfit schreeuwt om zomer,
ik was dan ook super blij met die eerste streepjes zon de voorbije dagen.
Hip hoy voor foto's met perfect licht!


Patronen:
- Josephine cardigan - Iris May
- Robin jurk - Iris May

Stoffen:
- Sweet marble - About Blue Fabrics - Stof Op Zolder
- Checkie check katoen - Stof Op Zolder

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts