Brief voor mijn driejarige



Mijn lieve Junna,

Al drie jaar...
Al drie jaar is het geleden dat je ons voor het eerst papa en mama maakte en ik herinner het me alsof het gisteren was. We werden bij jouw komst overstelpt door emoties. Deze gingen van verliefd en intens gelukkig tot bang...bang toen je niet direct weende en je door de kinderarts werd meegenomen. Maar gelukkig kwam alles goed en mocht onze roze wolk 24u later starten.

In die drie jaar hebben we je zien opgroeien van een kleine goedlachse baby tot de flinke grote meid die je nu bent. Wat mogen we in onze handjes wrijven met jou want slapen en eten zijn twee van je meest favoriete bezigheden. Je slaapt dan ook gemakkelijk 12u aan één stuk en eet (behalve champignons) alles wat op je bordje komt. 

Je blijft me ook steeds verbazen met je zelfstandigheid. Je hebt een eigen willetje, een eigen mening en een eigen visie op alles. Je wilt alles zelf doen en niets is te veel. Tanden poetsen, kleren aandoen,...alles zal je eerst zelf proberen. En gelijk heb je, kom maar op voor je eigen mening, laat niet over je heen lopen lieve schat!

Nog een hele tijd voor je kon stappen, zei je al een hele resem woordjes. Toen wist ik al: het sociale zit in je. En ja, ja, je mondje staat nu geen moment meer stil. Je woordenschat is ondertussen al zo uitgebreid dat het soms zelfs tot grappige uitspraken lijdt. Zo vertelde je terwijl we kabeljauw aan het eten waren: "er is niet alleen kabel-jauw, maar ook kabel-mama, kabel-papa, kabel-broer,..." :)

Vier maanden geleden werd je grote zus en wat vervul je deze rol fantastisch. Je broertje zijn tutje geven als hij weent, overladen met kusjes en knuffels,...je doet het allemaal. Ook Nio beseft dit maar al te goed, dat merk ik aan de lachjes die hij je schenkt als je naar hem kijkt.

Mijn lieve Junna, dagelijks blijf je ons verbazen met alles wat je doet. Je maakt ons trots, opnieuw en opnieuw. Er staan je grootse dingen te wachten, dat weet ik nu al zeker. Bij alle stappen die je in je verdere leventje zal zetten, zullen we aan je zijde staan, daar mag je zeker van zijn!

Gelukkige derde verjaardag lieve schat, we zien je ontzettend graag!

Dikke zoen van je mama

Reacties

Populaire posts