Flamingo's & ruffles


Vanmorgen scheen het zonnetje en stond ik op met het idee: super, nu kan ik eindelijk nog eens naar buiten gaan om foto's maken van mijn dochtertje. Toen ze haar nieuwe outfit eindelijk aan had (van stil blijven liggen of zitten is al lang geen sprake meer), begon de lucht donkergrijs te zien. Mijn plan van buiten foto's te nemen, viel dus letterlijk in het water. Dan maar weer eens alles aan de kant in Junna's kamer...




Toen ik een dikke week geleden de nieuwe La Maison Victor (mei/juni '17) kocht, was ik direct overtuigd: de Lulu broek en de Winnie jurk staan op mijn to-sew-lijstje.


En zo geschiedde...de Lulu broek werd als eerste in elkaar gezet. Hiervoor koos ik een polyesterkatoentje met flamingo's dat ik een tijdje geleden bij Olive kocht. Flamingo's, al enkele jaren een geliefde print ten huize NellieEllie, dus ook dit stofje kon ik niet laten schieten. Ik maakte een maatje 98 voor mijn bijna tweejarige meid en wat ben ik blij dat ik voor wat groter gegaan ben. Zo kan ze er nog even van genieten.




Ik verkorte de Winnie-jurk tot een Winnie-top, maar wat heb ik gevloekt op dit patroon. Alles wat mis kon gaan, ging mis: ik naaide de ruffels omgekeerd aan de mouwen, het beleg trok helemaal scheef en ook mijn overlock-machine had zijn kuren. Mijn torn-mesje heeft dus weer overuren geklopt. Qua stofje koos ik voor een zwart katoentje met glans. Door de ruffles in de top en de flamingo-print op de broek, koos ik voor een simpel stofje. Less is more...





Patroon topje: verkorte versie van de Winnie jurk - La Maison Victor mei/juni '17
Stof topje: zwart katoen - Stoffenspektakel

Reacties

  1. Een comfy broek voor meisjes in beweging. Het topje lijkt me ook luchtig met een shortje voor zomerse daagjes ..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts