Teddy, a new pattern for boys & girls


Hij staat online: de teddy trui/jurk/playsuit!
De afgelopen weken testte ik dit nieuwe patroon mee uit en wat ben ik een grote fan!
Mijn eerste versie kon je hier al aanschouwen,
vandaag toon ik jullie de tweede en derde versie:
eentje voor Junna en eentje voor Nio.



Het patroon is het eerste betalend patroon van Sofie aka WenSJE aka WISJ.
WISJ is haar nieuwe website/blog waarop het patroon te verkrijgen is.
Waarom een andere naam?
Daarvoor zal je snel een kijkje moeten gaan nemen...



De Teddy is een patroon met heel wat opties:
een sweater, een sweaterjurk, een jurk met elastiek aan de taille
en een playsuit voor de kleintjes.
Dit alles is duidelijk uitgelegd in een fototutorial
waarin ook de beschrijving voor een regenboog-collorblock is opgenomen.
Deze ligt hier ondertussen ook al geknipt klaar,
maar daarover meer in één van mijn volgende blogposts...



Voor mijn tweede Teddy, maakte ik een sweaterjurk (toepasselijk) in teddy...
Voor Junna koos ik maatje 5 jaar en dit maal met een rechte kraag.
Dit patroon heeft ook de optie voor een overlappende kraag,
zoals ik hier reeds maakte, maar in deze stof was dit niet mogelijk.



De stoffen die ik gebruikte zijn een crèmekleurige teddy van Stof op Zolder en
een restje zwart-wit french terry van About Blue Fabrics dat ik hier reeds gebruikte.



De derde teddy die ik maakte, is er eentje voor Nio.



Normaal is het patroon met vleermuismouwen
en kromming in voor- en achterpand uitgetekend voor meisjes,
maar ik testte even of het ook voor een jongen kon.
En ja ja, Nio komt er wel mee weg vind ik.


Ik naaide maatje 9-12 maanden
en ik koos ook hier niet voor een overlappende halsboord,
maar voor een gewone afwerking.
Het uiteindelijk patroon is een beetje langer,
want deze testversie vond ik net ietsje te kort.



Als je dit patroon voor jongens maakt,
heb je echt wel een stoere stof nodig, anders is het al snel te girly.
Daarom koos ik voor de zwarte marmer french terry
 uit één van de vorige collecties van About Blue Fabrics,
gekocht bij Bambiblauw.


Hier gaan nog vele Teddy's volgen denk ik,
zowel voor meisjes als voor jongens!
Wederom dank je wel Sofie voor dit top-patroon
en dat ik deel mocht uitmaken van het test-team.
Hou de volgende dagen zeker de sociale media in de gaten,
want er verschijnen nog heel wat mooie Teddy-versies!


Patroon: Teddy - WISJ
Stoffen: Teddy crème - Stof op Zolder
Monochromes Squiggly french terry - About Blue Fabrics - Bambiblauw
Marmer zwart french terry - About Blue Fabrics - Bambiblauw

Reacties

  1. Wat een superzachte berestof voor je prinses en een keicoole steenprint voor je kleine Prins. Zowel snit als prints zijn " fitting" .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts