Rainbow-Teddy


Je ziet hem de voorbije week overal opduiken, de Teddy.
Op Instagram, Facebook, verschillende naai-blogs,...
Iedereen is in de ban van de Teddy-sweater, -sweaterdress, -dress, -playsuit
en gelijk hebben ze: het is een top patroon!




Een patroon zoals deze geraakt hier niet te diep in de kast,
dus naast mijn eerste (hier), tweede en derde (hier) versie,
kon een vierde niet te lang uit blijven.



Naast het "standaard model" dat ik bij de voorgaande versies gebruikte,
verknipte ik dit maal het voorpand en maakte ik gebruik van de regenboog optie.
Trouwens nog zo een optie waarvan er regelmatig eentje op de sociale media verschijnt.
Zo was Debora hier ons grote voorbeeld in,
maar maakten ook o.a. Laurence (Blanche), Isabel (Bel'Etoile
en Annick (MinnieMie) enkele mooie rainbow-Teddy's.




Ik kon dus niet onderdoen en deed mee met de "rage"
en maakte een rainbow-Teddy-sweater,
waarvoor de See You at Six-stoffen zich perfect lenen.



Voor deze versie gebruikte ik de french terry's Nightblue, Marsala, 
Tender Rust (Playtime collectie 7) en Honey Peach (Playtime collectie 5),
gekocht bij Madeline De Stoffenmadam.
Voor de drie regenboogkleuren nam ik trouwens de verkeerde, geluste kans van de stof.



Eerst dacht ik deze Teddy met een jeans te combineren,
tot ik dacht: Ellen, je hebt ook nog een Marsala katoentje hé!
Et voila, met dit Seeds-katoentje (van diezelfde See You at Six), maakte ik een rimpelrokje.
Gewoon de stofbreedte rimpelen aan een elastiek,
boven de elastiek nog eens doorstikken voor een extra rimpel-effect, omzomen en klaar!
Junna haar reactie: "Oooh mama, een watermeloen-rokje".



Junna is alvast grote fan van deze outfit.
Ik denk dat hij dan ook vaak in de was zal belanden 
en de binnenkant van haar kleerkast niet veel zal zien.


Patroon trui: Teddy - WISJ
Stof trui: French terry's Nightblue, Marsala, Tender Rust, Honey Peach & boordstof Nightblue - See You at Six - Madeline De Stoffenmadam

Patroon rok: zelf getekend
Stof rok: Seeds Marsala - Katoen Gabardine twill - See You at Six - Madeline De Stoffenmadam

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts