Some iced tea on the first schoolday


Wat is de vakantie snel gegaan.
In juli was ik samen met Junna en Nio thuis met ouderschapsverlof,
in augustus begon ik na een half jaar thuis weer te werken,
de dagen vlogen met andere woorden zo voorbij.



Junna heeft er reeds een half jaar instapklas opzitten
en start morgen in het eerste kleuterklasje.
Daar kan een nieuwe outfit niet bij ontbreken...


De Iced tea-french terry is de enige die ik kocht 
van de laatste See You at Six-collectie.
Dit deed ik niet omdat ik de collectie niet mooi vond,
maar omdat mijn voorraad aan stoffen eerst wat moet slinken
voor ik nieuwe exemplaren aanschaf.
Al zit de nieuwe herfstcollectie er aan te komen
en weet ik niet of ik me ga kunnen inhouden om niets te kopen.
Stoffen kopen is een lichte verslaving geworden...




Een school-outfit moet vooral gemakkelijk zijn.
Zo moet hij eenvoudig aan en uit te krijgen zijn als ze naar toilet moet
en moet ze er goed in kunnen bewegen
als ze voor de duizendste keer de klimrek op en af klautert.


Daarom koos ik net zoals hier nog eens voor de Olga top,
een gratis patroon van Griet van de blog Emma & Mona.
Aangezien de vorige versie al wat kort werd,
maakte ik een maatje groter.
Oh ja, dat is een 6 jaar voor mijn driejarige meid!!!



De broek maakte ik met het patroon van de TinTin van Iris May.
Ik koos, nu de temperaturen wat dalen, voor de lange versie,
maar de short staat hier op mijn lijstje voor volgende zomer.
Ik won dit patroon trouwens via Instagram,
waarvoor nog eens merci Iris!



De stof van de broek is een restje van hier,
een modal french terry in donkerblauw van bij Stof op Zolder,
maar jammer genoeg uitverkocht.
Al hebben ze wel nog enkele andere mooie kleuren zoals deze in roestkleur
of deze in bordeaux (met korting!).



Modal french terry donkerblauw - Stof op Zolder (uitverkocht)

Reacties

  1. een heel leuk setje, en amai een 6 jaar voor je 3jarige, dat is wel een hele grote meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet ze er weer (ge)koel(d) uit. 😵

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei-leuke outfit!
    En idd wat een grote meid heb je in huis!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts