May-Belle (new pattern of Iris May)


Iris May...je kent haar wel van die andere top patronen
zoals Odeline, TinTin, Robin, Josephine, Lucy, enz.
Vandaag brengt ze een nieuw patroontje uit: de May-Belle jurk en blouse.




Ik ben één van de gelukzakken die het patroon mee mocht testen
en maakte ondertussen 2 May-Belle's.
Aangezien het patroon voor zowel meisjes als jongens is
en je kan kiezen tussen een jurk of een blouse/hemd,
is het patroon een must-have voor aan je collectie toe te voegen!
Hierbij de eerste versie die ik maakte, een hemdje voor Nio.




Het patroon komt, zoals we van Iris gewoon zijn, samen met heel wat opties.
Voor Nio's hemd ging ik voor de lange mouw met brede polsboord, plooien en manchet,
bovenaan koos ik voor een kraag uit twee delen en onderaan voor de rechte afwerking.
Dit alles met een duidelijk uitgeschreven tutorial en bijhorende illustraties,
maakt dit patroon eigenlijk niet zo heel moeilijk om te maken.




Qua stofkeuze heb je heel wat opties, zo kan je gaan voor
niet elastische stoffen zoals katoen, double gauze, voile, crêpe, linnen,...
Ik ging voor een linnen viscose met dunne streepjes van bij Veritas.


Hou Instagram en Facebook maar in de gaten want de volgende dagen
passeren er nog heel wat mooie May-Belle's van andere mede-naaisters...

Patroon:
- May-Belle - Iris May

Stof:
- Linnen viscose - Veritas

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts