Clara culotte (new pattern by WISJ Designs)


Ik beken, ik heb een nieuwe patroonverslaving!
Ik kan niet genoeg krijgen van de Clara culotte
het nieuwe patroon van Sofie van WISJ Designs.



Een culotte, ik had niet gedacht dat Junna er mooi mee zou staan, maar oh jawel,
zo een wijde broek met plooitjes vooraan en wat kortere pijpen,
ze komt er perfect mee weg.



De Clara is voorzien met een elastiek in de taille, 
maar verder kan je hem ook afwerken met een striklint en zakken in de zijnaden.
Ik ging voor deze versie voor een full-option.
Qua maat maakte ik de 5 jaar voor Junna (haar heupomtrek is 57 cm),
met de elastiek in een 3 jaar (haar taille-omtrek is 52 cm).
Gewoon goed de taille en heupomtrek opmeten voor je begint met naaien
en afgaan op de maattabel, deze klopt perfect.
Oh ja, hij is er niet enkel voor meisjes-maten maar ook in een XS, S, M en L,
ik zal dus dringend nog eens aan wat selfish-sewing moeten doen!


Net zoals bij de Teddy sweater
mag je van Sofie ook nu weer een duidelijk uitgewerkte fototutorial verwachten 
waardoor deze Clara gemakkelijk te naaien is.
Geloof me, op één avond is hij geknipt en zit hij in elkaar.
Verder is hij helemaal speel-proof, 
perfect voor meisjes die graag in het rond springen en dansen.



Alleen maar voordelen want qua stofkeuze kan de Clara zowel met rekbare 
als niet rekbare stoffen gemaakt worden en ik kan het weten, 
want ik testte hem ondertussen al uit in tricot als in deze wijnrode ribfluweel
die ik bij Stof Op Zolder kocht.



Zoals ik al zei, ik heb een Clara culotte-verslaving,
ik naaide er in de testfase dan ook niet één, twee, maar drie!
Hou mijn blog maar in de gaten, want ze passeren hier binnenkort allemaal nog de revue,
waaronder ook een op en top zomers-exemplaar.


Patroon:
- Clara culotte - WISJ Designs

Stof:
- Ribfluweel wijnrood - Stof Op Zolder

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts