TT (Tropical Twinning)


Het maximum uit een stuk stof halen, dit deed ik bij deze outfits.
Ik vind het steeds spijtig om stukken weg te gooien
of om ze in mijn (ondertussen al uitpuilende) stofrestjes-schuif weg te stoppen.
Daarom heb ik hier eerst alle patroondelen millimeter gewijs 
op de stof gelegd, alvorens ik begon met knippen.




En dit is het resultaat: TT (Tropical Twinning) van broer en zus.



Voor de broer maakte ik een bloomerpakje uit het Stof voor durf-het-zelvers 3-boek.
De eerste versie (die ik hier maakte) is ondertussen al te klein,
maar werd veelvuldig gedragen, dus tijd voor een nieuw en groter exemplaar.
Ik koos ervoor om maatje 74 te maken, aangezien Nio groeit als een kool
en hij hier deze manier de hele zomer van kan genieten.
Ik paste wel de 'bretellen' aan en maakte ze vierkant in plaats van rond,
persoonlijk vind ik dit iets mooier.




Voor zus maakte ik nogmaals de Bobbie short
van Iris May of Oekeboeleke (mijn eerste exemplaren zie je hier).
Dit is de tweede versie uit het patroon, maar dan zonder zakken,
daarvoor was de 50 cm stof net te weinig.



De short combineerde ik met top met ronde kraag
uit diezelfde Stof voor durf-het-zelvers 3.
Echt wel een leuk en gemakkelijk patroontje.



De stoffen...
Voor het bloomerpakje en de Bobbie short koos ik voor
de 'Leafy grid' french terry van About Blue Fabrics, gekocht bij Stof op Zolder.
Dit alles kreeg ik uit 50 cm!
De top met ronde kraag is uit een simpel zwart effen katoentje.




Ondanks het niet gemakkelijk is om van hun beiden samen foto's te nemen,
smelt ik hier toch van!



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts