Faye Fannypack (new pattern of WISJ)


De Teddy sweater en Clara culotte,
iedereen kent deze twee top patronen ondertussen.
Nu heeft Sofie van WISJ haar volgende 'baby' ter patronen gelanceerd:



Ik was weer één van de gelukkigen en mocht het patroon mee testen.
De Frankie lijkt een beetje op het Eastpack-heupzakje
dat ieder van ons wel kent van vroeger (maar dan veel hipper natuurlijk).
De Faye is een iets vrouwelijker model.
Naast het model, kan je ook nog kiezen of je voor de mini of maxi versie gaat.


Ik maakte nog nooit eerder een tas, dus koos ik ervoor om de (maxi) Faye
iets gemakkelijker te maken en gebruikte het achterpand ook als voorpand,
waardoor je maar één rits nodig hebt.



Dat 'gemakkelijker maken' was eigenlijk voor niets nodig,
want zoals we van Sofie gewoon zijn, gaat dit patroon gepaard
met een duidelijke tutorial en bijhorende uitleg aan de hand van foto's.
Met andere woorden: ik ben fan!
Zelfs zo hard dat ik ondertussen al een tweede klaar heb :)



Qua stofkeuze kan je hiermee alle kanten uit: 
katoen (weliswaar verstevigd dan), canvas, french terry, kunstleer, enz. alles kan!
Ik gebruikte hier een roze canvas met zwart-blauwe luipaardprint
die hier al enige tijd in mijn kast ligt (van waar hij komt weet ik niet meer).
Aan de binnenkant een simpel zwart katoentje dat ik verstevigde met vlieseline
en voor de rits, tassenband, schuifgesp en klikgesp
ging ik te rade bij K-Bas, DE (web)shop als het gaat om fournituren
en alles om je tas uniek te maken!



Zei ik het al? Ik ben fan en Junna ook denk ik.
Zij ging dan ook meteen aan de haal met deze Faye.
"Mama, zo'n mooie roze luipaard sjakoch" en weg was ze.
Vijf minuten later zat er een (nep)gsm,
portefeuille met zelfgetekende bankkaarten en Labello in het tasje.


Fournituren:

Patroon:
- Faye Fannypack - WISJ Designs

Reacties

  1. zalig tasje! Ik heb het patroontje al in mijn winkelmandje geklikt en afgedrukt, klaar om morgen alles te gaan kopen bij dubbel:punt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, deze versie. Niet moeilijk dat je het meteen kwijt was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk zo'n persoonlijk zakje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts