Roze voor Roos


Een nieuwe baby, dat vraagt om een nieuw zelfgemaakt cadeautje. Een ex-collega en goede vriendin beviel gisteren van een mooi, schattig meisje. Het maaksel ligt al een maandje klaar en kan dus nu ook geblogd worden.
Heel toevallig past het cadeautje ook volledig bij de baby, want zo maakte ik een roze dekentje, pyjama en muts voor kleine Roos...



Omdat de mama van Roos bij een vorig bezoekje zot was van Junna's zacht babydekentje, vroeg ze me er ook eentje voor haar te maken. Zo gezegd, zo gedaan... Voor haar combineerde ik roze wafelstof langs de ene kant met zachte witte wellness fleece langs de andere kant. Beiden gekocht bij Wild van Stof.
Voor dit dekentje is geen patroon nodig, gewoon de twee stukken stof van 100 cm x 150 cm met de goede kanten aan elkaar stikken, binnenstebuiten halen door het keelgat en dan nog eens rondom rond stikken. Klaar!




Omdat een dekentje alleen wat weinig is als geboortecadeau, maakte ik er het welbekende patroon in naailand bij: een Kiind jumpsuit (in maatje 56). Als stof, een zachte tricot met konijnen, ook van bij Wild van Stof. Ik dacht: "wat kan er nu nog schattig zijn en bij deze outfit passen", juist ja, een mutsje! Het patroon, de baby beanie, een gratis patroon van Ottobre.





Patroon deken: geen
Stoffen deken: Gewafeld katoen lichtroze & Wellness fleece - Wild van Stof
Patroon pyjama: Kiind jumpsuit
Patroon muts:  baby beanie - Ottobre
Stof pyjama/muts: Tricot konijnen op poederroze & boordstof zwart - Wild van Stof

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts