Flowerchild

Aangezien ik nu twee weken verlof heb voor ik aan mijn nieuwe job begin, heb ik wat tijd om nieuwe kleertjes van onder mijn naaimachine te laten rollen. Wat op mijn to-do-lijstje stond: een paasoutfit voor mijn dochter Junna.


Ik koos voor een heel fris bloemenstofje dat ik een tijdje geleden bij Bellelien kocht (maar nu spijtig genoeg uitverkocht is), in combinatie met een katoentje met denim-look in perzikkleur (Solid Smooth - nectarine sunrise).


Het is de eerste keer dat mijn dochter model stond voor de lens. Er werden dan ook een honderdtal foto's gemaakt, waarvan ik er al een heel deel direct kon verwijderen. Een peuter van 21 maanden laten poseren is niet zo simpel.




Voor het rokje nam ik een lange rechthoek (lees: 160 cm lang) dat ik eerst rimpelde en dan aan de uitgerokken elastiek stikte. Ik hou wel van de vele rimpels en het tutu-effect.


Als topje maakte ik het bovenstukje van het Grace jurkje van Emma & Mona in maat 92 dat ik met een vijftiental centimeter verlengde. Ik leende het idee van WenSje.



Aangezien het topje helemaal gevoerd is en onderaan naar binnen is dichtgestikt, kan je het ook omdraaien. Gemakkelijk als je een dochter hebt die graag eet en dus snel vlekken maakt op haar kleertjes. Aan de binnenkant (of hoe je het bekijkt ook buitenkant) gebruikte ik een donker oranje stofje. Achteraan plaatste ik gouden drukknopen.


Ze is er helemaal klaar voor...laat de paasklokken nu maar komen...


Patroon topje: verlengd bovenstuk van het Grace Jurkje van Emma & Mona
Patroon rimpelrokje: eigen creatie
Stof topje en rokje: Bellelien
Voeringsstof topje en elastiek: Veritas 
Drukknopen: Soldeur

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts